cover image: Rapport de recherche : Interprofessionnalisme, une perspective de l'apprenant en santé dans des communautés francophones en situation minoritaire (CFSM)

Premium

20.500.12592/f81153

Rapport de recherche : Interprofessionnalisme, une perspective de l'apprenant en santé dans des communautés francophones en situation minoritaire (CFSM)

26 May 2015

RAPPORT DE RECHERCHE  L’interprofessionnalisme, une perspective de l’apprenant en  santé dans des communautés francophones en situation  minoritaire (CFSM)        Fonds national de recherche  Consortium national de formation en santé  2014‐2015      par  Natalie Carrier et coll.  (2014‐UM‐02)    25 MAI 2015    ÉQUIPE DE RECHERCHE  Chercheurs principaux :  Natalie Carrier, Université de Moncton [...] E. & Viechtbauer, W. (2006). Patterns of mean‐level change in  personality traits across the life course: A meta‐analysis of longitudinal studies. Psychological  Bulletin, 132, 1‐25.  38) Boud, D. & Solomon, N. (2003). “I don’t think I am a learner”: Acts of naming learners at work.  Journal of Workplace Learning, 15 (7/8), 326‐331.                     Page 25   Caractéristiques apprenants francop [...] Motivation Scale   “The Motivation Scale assesses students’ diligence, self‐discipline, and willingness to exert the effort  necessary to successfully complete academic requirements.” (LASSI User’s Manual)   Percentile   Description PHED 1006 Average Score    75  -  100    If you scored above the 75th percentile on the Motivation Scale, you probably don't need to    work on improving your moti [...] Page 36   Caractéristiques apprenants francophones     Self Testing Scale   “The Self Testing Scale assesses students’ use of reviewing and comprehension monitoring techniques to  determine their level of understanding of the information or task to be learned.” (LASSI User’s Manual)   Percentile   Description PHED 1006 Average Score    75  -  100    If you scored above the 75th [...] Page 37   Caractéristiques apprenants francophones     Study Aids Scale   “The Study Aids Scale assesses students’ use of support techniques, materials or resources to help them  learn and remember new information.” (LASSI User’s Manual)                                    Page 38   Caractéristiques apprenants francophones     Time Management Scale   The Time Mana
health education school science and technology psychology research communication canada culture francophonie french language geography linguistic minorities medical education philosophy social sciences cognition education, medical further education teaching and learning health professional french-canadians compétence canadians, french-speaking enseignement médical contexte  culturel université de sherbrooke

Authors

Carrier, Natalie

Pages
44
Published in
Ottawa, Ontario

Related Topics

All